Altrad bok till en ram

Från början var det en vanlig tjock bok som jag köpt på loppis, jag skar ut boken till en ram och målade hela boken med vit gesso. Sen så använde jag mej av decupage  för att dekorera hela basen med bokpapper. Sen började jag med det roliga och dekorera 🙂

papprena jag har använt på boken är från Graphic 45, botanical tea. Älskar denna pappersserie.

DSC00875

DSC00876

Fjärilen är resin dekor från Ingvild bolme, shabby chic treasures.

DSC00877

DSC00878

Den här söta fågeln har jag klippt ut från papprena.

DSC00879

Denna roliga dekoration är en lampknapp och den är från Ingvild bolme, junkyard findings.

DSC00880

DSC00881

Små söta trådrullar som jag har snurrat rosa tråd runt

DSC00882

Dessa rosor har jag duttat lite distress ink på och sedan haft glitterstickles på.

DSC00883

DSC00884

DSC00885

En söt liten te kanna.

DSC00886

Dessa rosor har jag gjort själv och använde mig av papprena från samma pappersserie.

DSC00887

DSC00889

DSC00890

Har fäst spets på sidan av boken

DSC00891

 

 

DSC00892

DSC00893

När jag var klar med all dekorerande så målade jag gesso över allt för att få en shabby chic look över det hela.

 

Jag älskar kommentarer

