Min tutorial på rosor av metalltejp

Tänkte visa er min tutorial på rosor av metalltejp 🙂 Så här kommer den!

Du behöver

*Ett Cardstock

*Metalltejp

* Blomstans

*Nåt att biga med

*Sax

*Embossing platta+tllbehör (jag har en epic6)

*Svart akrylfärg

*Lim

*Nåt att böja rosbladen med (jag använder en pensel)

*En pärla

Börja med att tejpa metalltej på hela CS sidan både fram och bak. Sedan kan du släta uttejpen med till exempel en linjal mm.

DSC08675DSC08676

Stansa ut 3 st. blommor

DSC08679DSC08680

Biga 3 st. streck som bilden visar.

DSC08681DSC08683

Sedan ska du klippa . Ena blomman klipper du bort 2 kronblad, andra klipper du bort 1 blad och tredje klipper du bara ett rakt streck till mitten.

DSC08685 DSC08686

Vik sedan ihop blomman som visas nedan

DSC08700DSC08701

Det blå strecket i höger bild visar att du ska klippa. Jag går på känsla här och mäter inte.

DSC08702DSC08705

Gör detta på alla 3 blommor, veckla sedan ut alla och då ser det utsom på höger bild nedan. Det du klipper bort från det kronbladet som ska klippas bort 2 blad ska du spara till senare.

DSC08706   DSC08690

Dags att embossa , lägg alla delar i önskad platta, så blir resultatet som nedan 🙂

DSC08692DSC08693

Börja kladda akrylfärg och gnugga in fram och bak på varje blomma. Sedan låt torka Resultatet ser ut som bilden neddan till höger

DSC08709DSC08710

Dags att limma!! Då ska du limma ett blad under det andra, svårt att förklara men

Blomman med 6 blad blir —–> 5 blad efter lim

Blomman med 5 blad blir ——> 4 blad efter lim

Blomman med 4 blad blir ——-> 3  blad efter lim

DSC08712DSC08713

Så här ska det se ut!! Använder mig för övrigt av gem vid lim torkning och det tycker jag fungerar bra 🙂

DSC08714DSC08715

Nu ska du forma bladen som bilderna nedan och jag använder som sagt en pensel

DSC08720DSC08721

Nu ser det ut som bilden nere  och nu är det dags för ihopsättningen.

Börja ned att att fästa den mellersta blomman uppepå den största blomman, använd lim och jag använder gem här också. Sedan limmar du den minsta blomman högst upp.

Sedan ska du använda dig av kronbladet som du klippte birt och då ska du snurra det runt en pensel så det går ner i hålet i den minsta blomman.Limma också så den fastnar.

DSC08722DSC08724

DSC08726 DSC08725

Sätt dit en pärla för en fin touch  :):)

DSC08779DSC08778 DSC08781

Hoppas jag gjorde mig förstådd 🙂 Fråga annars!

Scrappa lugnt

Kramar TessiBessi

4 thoughts on “Min tutorial på rosor av metalltejp

Jag älskar kommentarer

